Hae
Sarkasmia ja shampanjaa

PING Helsinki on vaikuttajamarkkinoinnin pioneeri

PING Helsinki tekee tärkeää työtä vaikuttajamarkkinoinnin eteen. Tutustuin yritykseen vuonna 2017 kun pääsin osaksi heidän verkostoaan.

PING Helsinki on riippumaton toimija. Sen verkostoon kuuluu valtava määrä vaikuttajia, niin portaaleissa olevia kuin itsenäisiä bloggaajia ja tubettajia. PING Helsinki järjestää muun muassa koulutuksia sekä välittää yhteistöitä vaikuttajille.

Olen ollut mukana useammassa PING Studiossa vuosien varrella. Oikeastaan pyrin osallistumaan aina kun kalenteri antaa myöten. Tapahtumista saa valtavasti ajankohtaista informaatiota. Siellä esitellään hyviä case-esimerkkejä ja käydään mielenkiintoisia, inspiroivia paneelikeskusteluja. Ne ovat myös erinomaisia verkostoitumisen kannalta, vaikka itse olenkin melko ujo sillä saralla.

Seuraava PING Studio järjestetään tiistaina 21.1.2019 teemalla ”Kuka on vaikuttaja 2020 -luvulla?” 

PING Helsinki katsoo tulevaisuuteen ja kompensoi päästöjä

Seuraan myös PING Helsingin uutiskirjeen kautta vaikuttajamarkkinoinnin uusia tuulia ja trendejä. Vuonna 2020 monikanavaiset ja pidempiaikaiset yhteistyöt tulevat mitä luultavimmin yleistymään entisestään. Myös vaikuttajien yhteiskunnallinen rooli vahvistuu.

Lähde: PING Helsinki: Vaikuttajamarkkinoinnin trendit

Esimerkiksi PING Helsingin välittämät yhteistyöt, Inari Fernandezin Vaihtovuosi Sodankylässä sekä Joonas Pesosen Year In Clarion, ovat juuri tällaisia pidempiaikaisia projekteja, jollaisia tullaan näkemään varmasti enemmän tulevaisuudessa.

PING Helsinki myös tietääkseni ensimmäisenä vaikuttajamarkkinoinnin toimijana kompensoi järjestämiensä tapahtuman päästötCompensate -säätiönavulla ja panostaa muutenkin paljon vastuullisuuteen toiminnassaan.

Lue myös:Tapauksen ASTE -ilmastoaamu herätti ajatuksia

PING ETHICS -meidän kaikkien hyväksi

On kaikkien osapuolten etu, että vaikuttajamarkkinointi on läpinäkyvää. Kaupalliset yhteistyöt pitää merkitä asianmukaisella tavalla, kuten myös saadut tuotteet.

Olen harmikseni huomannut, että liian monet sosiaalisen median vaikuttajat eivät tiedä, miten kaupallinen sisältö tulisi merkitä tai sitten he eivät välitä siitä. PING Helsinki tekee hienoa työtä sen eteen, että viimeisintä tietoa jaetaan jokaiselle vaikuttajalle helposti ymmärrettävässä muodossa.

Vaikka viime kädessä vastuu kaupallisen sisällön merkiktsemisen oikeellisuudesta on aina sillä, kenen lukuun markkinoidaan, yhteistöiden ja saatujen tuotteiden oikein merkitseminen on tärkeä osa jokaisen vaikuttajan ammattitaitoa. Olit sitten bloggaaja, vloggaaja, somettaja tai urheilija, piilomainonta on laitonta.

Mitä sitten asian eteen voi tehdä?

Vaikuttaja: Tutustu PING ETHICS -koodistoon

Markkinointipäättäjä: Osallistu Ping Helsingin koulutuksiin

Lue myös:

Miten luodaan maailmanluokan tapahtuma?
Miksi osallistua PING Festivaleille?
PING Festival 2018

PS. Tämä postaus ei ole toteutettu yhteistyössä minkään tahon kanssa. Minä merkitsen aina yhteistyöt ja mainokset asianmukaisesti. Halusin vain vilpittömästi mainita hienosta työstä, jota PING Helsinki tekee vaikuttajamarkkinoinnin ja vastuullisuuden eteen.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *